Remata Brown su nota diciendo que la gente en las organizaciones no lee lo que no le es de utilidad o lo que no se relaciona claramente con ella. Los blogs que lee el personal son los que le ayudan a resolver problemas y a obtener conocimiento necesario para el cumplimiento de sus responsabilidades.Q: "How do I stop inappropriate content?"
A: Blogs are part of business strategy and are often communicated as policy. You'll need a policy that governs what is and isn't appropriate for an employee to include in the blog. Importantly, you need to communicate that policy clearly.
Q: "But what if it's not officially approved business content?"
A: It doesn't have to be because it isn't official. This is the kind of material that goes around in memo form or was discussed in the hallway, none of which ever required approval. Because it's in blog format, people will easily recognize the distinction between blogs and authoritative content.
Q: "What about all the time it'll take from more valuable activities?"
A: Overall productivity increases as a result of blogs, as information and knowledge can move more freely through an organization. If companies are sincere about knowledge management, blogs represent a startlingly good channel for it.
Estoy de acuerdo, aunque me parece que también hay que tomar en cuenta, al menos en nuestro medio, riesgos potenciales de los blogs asociados al resentimiento social, al pobre nivel educativo de la población, a la pérdida de los valores --y con ello del respeto-- visible entre la sociedad mexicana e incluso a la violencia prevaleciente en el ambiente.
No es cosa de asustarse, ni de cerrarse ante un medio de comunicación con el potencial de los blogs. Se trata nada más de hacer las cosas con cuidado y bien.
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